Santiago Christian School

High School (Grades 9-12)

SCS High School Students and Families:

Welcome to the 2014-15 school year at Santiago Christian School!

High school is such an important time in life when students transition from childhood to adulthood.  SCS offers a rigorous academic program that prepares students for college and for leadership in our community and country.  However, SCS educates the whole student – teaching students what it means to be followers of Jesus both now, as students, and for their futures.  There is no better education than one that teaches the whole student the whole truth.

As we learn and grow together, some of the most valuable learning experiences come through our relationships, what we learn from each other.  It is important to establish common values and principles for how we interact with and treat one another.  Many schools’ approach to discipline has been primarily punitive, focused on a list of infractions and predetermined consequences.  This year, we have adopted a new set of core beliefs for relationships at SCS that better reflects our desire to build relationships and educate the hearts of each student individually.  The core beliefs document states:

All students and teachers are created by God, in His image. We are His creation, yet we are sinful by nature and redeemed and transformed by His grace. In this context, we believe that:

  1. Every attempt should be made to nurture the dignity of both the student and the adult as a unique bearer of God’s image.
  2. Misbehavior should be viewed as an opportunity for individual discipleship, problem-solving, and development of life skills as opposed to a personal attack on the school or staff.
  3. Students should be given the opportunity to make decisions and live with the results, whether the consequences are good or bad.
  4. Students should be guided and expected to solve their problems and the ones they create without making problems for anyone else.
  5. Misbehavior should be handled with natural consequences instead of punishments whenever possible.
  6. Students should have the opportunity to be heard (at an appropriate time) when consequences are necessary.

When we follow these guidelines, problems and annoyances can become learning experiences (for students and staff alike).  Each day of high school presents new challenges and adventures.  I am eagerly anticipating the growth, friendships, joys and triumphs we will share as we journey together this year.

In Christ,

 

Owen Davis

Secondary Principal

 

Estudiantes de secundaria y familias del Santiago Christian School:


Bienvenidos al año escolar 2014-15 en Santiago Christian School!


La secundaria es una fase tan importante en la vida porque es cuando los estudiantes experimentan una transición de la niñez a la edad adulta. SCS ofrece un programa académico riguroso que prepara a los estudiantes para la universidad y para el liderazgo en nuestra comunidad y país. Sin embargo, SCS educa al estudiante en su totalidad: les enseña lo que significa ser seguidores de Jesús, tanto ahora como estudiantes y para su futuro. No hay mejor educación que la que enseña toda la verdad.


A medida que aprendemos y crecemos juntos, algunas de las experiencias de aprendizaje más valiosas vienen a través de nuestras relaciones, de lo que aprendemos del otro. Es importante establecer valores y principios comunes en la forma en que interactuamos y nos tratamos unos a otros. Muchos colegios manejan la disciplina de una manera punitiva, enfocando en una lista de infracciones y sus consecuencias predeterminadas.  Este año, en el SCS hemos adoptado un nuevo conjunto de creencias básicas de relaciones que refleja nuestro deseo de construir relaciones y educar los corazones de cada estudiante individualmente. El documento de las creencias establece lo siguiente:


Todos los estudiantes y los profesores son creados por Dios, a Su imagen. Nosotros somos Su creación; aun así, somos pecadores por naturaleza y redimidos y transformados por Su gracia. En este contexto, creemos que:


1. Todo esfuerzo debe ser hecho para nutrir la dignidad de ambos, el estudiante y el adulto como portador único de la imagen de Dios.

2. El mal comportamiento debe ser visto como una oportunidad para el discipulado individual, resolución de problemas y desarrollo de habilidades para la vida; en vez de ataque personal, a la escuela o el personal de la escuela.

3. Los estudiantes deben tener la oportunidad de tomar decisiones y vivir con los resultados, aunque las consecuencias sean buenas o malas.

4. Los estudiantes deben ser guiados y deben tener la responsabilidad de resolver sus problemas y los que hayan ocasionado, sin crearle problemas a otros.

5. El mal comportamiento debe ser manejado con las consecuencias naturales en lugar de castigos siempre que sea posible.

6. Los estudiantes deben tener la oportunidad de ser escuchados (en el momento adecuado) cuando hay necesidad de consecuencias.
 

Si seguimos estas pautas, los problemas y las molestias pueden convertirse en experiencias de aprendizaje (para los estudiantes e igualmente para el personal). Cada día de la secundaria, representa nuevos retos y aventuras. Estoy esperando con impaciencia el crecimiento, las amistades, las alegrías y los triunfos que vamos a compartir en nuestro viaje juntos este año.
 

En Cristo,

Owen Davis
Director de Secundaria